Tips voor het squatten

Mijn persoonlijke favoriete oefening. De squat. Met het goed uitvoeren van squatten neem je meer spieren mee dan alleen je benen en billen, je gehele core wordt hierbij ook getraind. Op het moment volg ik zelf een powerlift schema, waar squatten een groot onderdeel van is. Even een side note, ik volg dit schema omdat ik graag mijn basis techniek van deze oefeningen wil verbeteren en omdat ik sterker wil worden. Terug naar het squatten, want een goede houding en techniek is belangrijk, toch zie je vaak dat dit nog niet helemaal goed gaat bij iedereen.

Lees meer »

Zo begon mijn fitness-journey

Iedereen begint ergens met zijn of haar journey. Voor iedereen is dit ook anders, en dat is ook helemaal oke! Probeer daarom ook niet je eigen te vergelijken met anderen, maar juist inspiratie op te doen bij andere en om nieuwe dingen te leren. We bewandelen allemaal onze eigen weg!

Lees meer »

(Ex) paardenmeisje

Van mijn 6de tot aan mijn 19de heb ik paardgereden. Dit was mijn leven en hier heb ik ontzettend veel lessen uit gehaald. Ik heb altijd op de manege gereden en op ten duur mijn eigen pony hier gestald.

Lees meer »

Vanaf nu je favoriete legday training

Vrouwen in de sportschool, en je denkt direct aan legday. Zo ben ik ook alleen begonnen, en vind het nog steeds heerlijk! Persoonlijk train ik twee keer per week benen/billen en split ik de oefeningen. Eén keer in de week focus ik mij meer op mijn voorkant bovenbenen (quads) en de andere keer meer op de achterkant (hamstrings). In deze blog laat ik een voorbeeld zien van mijn training met focus op de quads.

Lees meer »